Америка предприема незабавни действия за забрана на ароматизираните електронни цигари с цел защита здравето на подрастващото поколение

снимка, Америка  предприема  незабавни действия за  забрана на   ароматизираните електронни цигари   с цел защита здравето  на подрастващото поколение

Всеки възрастен знае, че може винаги да привлече вниманието на детето, като го   съблазни с бонбони.

Именно този начин на съблазняване се използва от тютюневите компании. Те правят огромни инвестиции в заредените с никотин електронни цигари и ги продават с вкус  на сладки и плодови аромати като захарен памук, желирани мечета, манго и мента. Те превръщат милиони млади хора в пристрастени клиенти, докато настояват, че изобщо не са насочени към децата.

Но ние знаем , че чрез тази си тактика, те умишлено насочват продажбите си към  децата, поставяйки ги  в сериозна опасност.

Федералните здравни служители обявиха в петък, че ароматизираните цигари могат  да бъде причината за поне 450 възможни случаи на тежко белодробно заболяване-с пет потвърдени смъртни случая-в 33 държави. Много от засегнатите хора са тийнейджъри. И в понеделник, администрацията по храните и наркотиците потвърди, че „ Juul“, водеща  компания в продажбата на електронни цигари , е нарушила федерални наредби за насърчаване на своите тютюневи изделия като по-здравословни от традиционните цигари.

Центровете за контрол и превенция на заболяванията доказват, че хората, които използват електронни цигари, трябва да обмислят спирането им , и че децата не трябва да използват електронни цигари изобщо. И все пак ,броят на младите потребители се е увеличил значително. Един на всеки пет гимназисти използват електронни цигари през 2018 г.,  което е с  78 процента повече в ставнение с  2017 г. Използването на електронни цигари е било до почти 50 процента сред учениците от гимназиите в същия период. Повече от три и половина милиона американски деца сега използват електронни цигари, като  97 процента от тях са на възраст от 12 до 17 години.

Това е спешна здравна криза, а тютюневите компании са зад нея. Те са основни играчи на пазара на електронни цигари, включително“ ALTRIA“- тютюневият гигант и компанията-майка на Marlboro, които са платили приблизително $13 000 000 000 на  компанията „JUUL“.

Има още много неща, които не знаем за връзката между  цигарите и белодробното заболяване. Но ние знаем, че един Juul шушулка съдържа толкова никотин като цял пакет цигари, и че никотинът уврежда  развитието на мозъка.

Още по-лошо, проучванията показват, че децата, които използват електронни цигари са по-склонни да използват истински цигари.  Компаниите за електронни цигари  твърдят, че  тяхната цел е да помогне на хората да се откажат от тютюнопушенето. Но 13-годишните не започват да използват шушулки с аромат на памук за Juul, за да спрат цигарения навик. Много по-често електронните цигари водят децата директно към никотиновата зависимост.

 

Забраната на ароматизирани електронни цигари е най-важното нещо, което можем да направим, за да намалим използването им  сред младите хора. Редица градове са преминали местни забрани, включително Сан Франциско, който е дом на корпоративната щаб-квартира на“ Juul“. Миналата седмица Мичиган стана първият щат ,който забрани ароматизираните  електронни цигари.

Това са важни стъпки, но трябва да действаме по-смело и бързо, започвайки с национална забрана на ароматизираните електронни цигари. Всеки изминал ден позволява повече деца да бъдат спасени.

 Така че във вторник нашите организации, "Блумбърг филантропи" и "Кампанията за безтютюневи деца" започват национална кампания, включително инвестиция от $160 000 000, за да дадат възможност и  на родителите да спасят  децата си.

Ние започваме  тази битка, въоръжени с данни, доказателства и опит, включително и мъдрост, която премина през политиката ни по време на администрацията на Блумберг в Ню Йорк и нашите почти $1 000 000 000 глобални инвестиции през последното десетилетие за борба със смъртта и болестите, причинени от тютюневите изделия.

Като част от новата ни кампания ще помогнем на поне 20 града и щата да започнат законни действия, забраняващи всички ароматизирани тютюневи и електронни цигари. Ще оценим въздействието на тези наши действия върху върху здравето  на младежите  и  ще ги споделим с други градове и щати.

Историята показва, че напредъкът е възможен. Не беше много отдавна, когато ресторантите и офисите бяха пълни с токсичен цигарен дим. През последното десетилетие десетки страни са приели политики, които предпазват хората от тютюневия дим . Продажбите на тютюневи продукти достигнаха до 2012 г. глобални продажби на цигари, след това започваха да намалява за първи път от зората на тютюневата промишленост. В Съединените Щати пушенето сред тийнейджърите  е спаднало с почти 70 процента от 2000 г.

 

Съединените  Щати помогнаха да се доведе до намаляване на употребата на тютюн. Можем да направим същото  и за електронни цигари. Но ние трябва да се обърнем към тази епидемия с необходимата спешната необходимост и ангажимент.

 

Майкъл р. Блумберг, кмет на Ню Йорк Сити от 2002г. до 2013г., е световният посланик на Световната здравна организация за незаразни болести и наранявания. Мат Майърс е президент на кампанията за деца без тютюн.

 

още Новини

Абонамент

Банер Марихуана

Банер Марихуана